Çocuklar yaz aylarında nasıl beslenmeli?

0

Çocuklar yaz aylarında nasıl beslenmeli?
Ebeveynler bu yaşlardayken çocuklarına beslenme alışkanlığı kazandırmakla yükümlüdür.
Sağlıklı beslenme alışkanlığının çocuk yaşlarda başlaması gerektiğini söyleyen beslenme uzmanları, özellikle 2-6 yaş arasının çocukların beslenmesi için en önemli dönem olduğunun altını çizmekteler.

 
Çocukların beslenme alışkanlığı bulunduğumuz mevsime göre şekillenmelidir. Çocuğa değişik tatlar tattırılmalı ve onlara kendi seçimlerini geliştirmede yardımcı olunmalıdır. Çocukların sağlıklı bir yaşam sürmesi için duyarlı olmakta fayda var
Çocukların sağlıklı beslenmeleri için her şeyin zamanında tüketilmesinin bilincinde olmak gerekir. Özellikle de yaz aylarında çocukların beslenmesine son derece dikkat edilmelidir.
Yaz aylarında sıvı kayıpları oldukça fazladır. Terlemeyle vücuttan atılan sıvıyı anne sütü, su, süt, ayran, taze sıkılmış meyve suları, bitki ve meyve çayları ile vücuda geri kazandırmak gerekir. Kesinlikle öğün atlatılmamalı, günlük 3 ana öğün olarak çocukların beslenmesi gerekir. Beklemiş besinler kesinlikle kullanılmamalıdır. Sıcaklardan dolayı besinler bozulmakta ve bu nedenle yaz mevsiminde besin zehirlenmeleri artış göstermektedir.

Kahvaltı günün en önemli öğünü olmalıdır. Şekersiz marmelatlar, az yağlı peynirler, içecek olarak süt, taze sıkılmış meyve suları, ıhlamur ve kuşburnu kahvaltı masasında muhakkak bulundurulmalı ve her gün düzenli olarak tüketilmesine önem verilmelidir. Et, yumurta, kurubaklagiller, sebze, meyve, ekmek, tahıl ürünleri, süt ve süt ürünleri her öğün tüketilmelidir.
Çocukları yaz ayarlında hamur işlerinden uzak tutmalısınız. Hamur işleri yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları veya dondurma çocuklarınız için ideal yiyeceklerdir. Sıvı oranı yüksek olan meyveler tercihler arasında olmalıdır. Karpuz, kavun, üzüm gibi…
Bol bol su tüketilmeli ve musluk suları muhakkak kaynatılıp içirilmelidir. Yaz aylarında sularda mikroorganizmalar daha da çoğalır.
Enerjisi yüksek besinlerden uzak durulmalı, kış aylarında olduğu gibi yüksek enerjili besinler tüketilmesine izin verilmemelidir. Yaz aylarında yüksek enerjili gıdalara gerek yoktur.
Bir önceki Kabız yapan yiyecekler nelerdir? başlıklı konumuzda kabızlığa yol açan besinler hakkında bilgiler sunulmuştu.

Paylaş.

Yazar Hakkında

Yorum Yaz

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.