Ramazan bayramı ve sonrasında sağlıklı beslenme

0

Ramazan bayramı ve sonrasında sağlıklı beslenme

Sağlık Bakanlığı, bayramda daha fazla yemek yeme eğilimine girilebileceği uyarısında bulunarak, aşırı şeker ve tatlı tüketilmesinden kaçınılması, öğünlerin atlanmamasına özen gösterilmesi gerektiğini bildirdi.
Ayrıca şekerlerin fazla tüketimi kan şekerini hızlı bir şekilde yükseltir ve yine hızla düşürür. Bu besinlerin, fazla miktarda tüketilmesi aşırı enerji alınmasına, vücut ağırlığının artmasına ve besleyici değeri yüksek olan besinlerin payının azalmasına neden olur.
Bayramda ikram edilen şekerlemeler ve hamur tatlılarının aşırı tüketilmesinin de bazı sağlık problemlerine yol açabileceğine dikkati çeken Çom, ”Şekerler, saf karbonhidrattır ve yoğun enerji kaynağıdır.
Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Seraceddin Çom, Ramazan ayı boyunca oruç tutan kişilerin günlük öğün sayısını azaltmaları ve beslenme düzeninde yaptıkları değişiklikler nedeniyle bayramda daha fazla yemek yeme eğilimine girebilecekleri uyarısında bulundu
Bu da vücutta insülin dengesini bozar, pankreas ve karaciğer gibi organlarımızı yorar. Bunun dışında, aşırı şeker tüketimi sindirim problemlerine yol açabilir ve kronik hastalığı olanların şikayetlerini arttırabilir” dedi.
Günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmeye özen gösterilmeli
Çom, bu nedenlerle bayram ziyaretlerinde sunulan ikramlara dikkat edilmesi ve aşırıya kaçılmaması gerektiğini belirtti. Ramazan bayramı ve sonrasında sağlıklı beslenilmesine özen gösterilmesi gerektiğini vurgulayan Çom, şu önerilerde bulundu:
”Hafif bir kahvaltı ile güne başlanmalı ve gün boyu öğün atlanmamalı,
Ramazan bayramı boyunca tatlı ve çikolata tüketiminde aşırıya kaçılmamalı, çevrenin ısrarcı tutumlarından ve aşırı yeme eğiliminden mümkün olduğunca uzak durulmalı. Eğer tatlı tüketilecekse hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmeli,
Bayramda tatlı ve hamur işleri tüketiminin artmasıyla, sebze, meyve ve kuru baklagil tüketimi azaltılmamalı. Ramazan ayı süresince yaşanan kabızlık gibi bazı sindirim sistemi rahatsızlıklarının önlenmesi açısından bol sebze ve meyve tüketilmeli. Yetişkin bireyler, imkanlar dahilinde günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmeye özen göstermeli,

Şeker, kalp ve yüksek tansiyon hastaları ile kronik hastaları, sürdürdükleri diyete bayram süresince de özen göstermeli,
Bebek ve çocukların, büyüme ve gelişmelerine katkısı olmayan, boş kalori kaynağı olan şeker ve şekerli besinleri tüketimlerine mutlaka sınırlama getirilmeli. Bu tür besinlerin tüketiminden sonra diş temizliğine özen gösterilmeli. Çocuklara, bayramda şeker ve çikolata yerine süt, sütlü tatlı, kuru meyve ve kuruyemiş ikram edilmeli,
Zayıflamak amacıyla Ramazan ayı sonrasında iki öğün şeklinde yemek yemeye devam etmek sakıncalı olduğundan, öğün atlamadan sık aralıklarla azar azar beslenmeye dikkat edilmeli,
Ramazan boyunca önerilen sahur yemekleri Ramazan sonrası gece yemeği seklinde sürdürülmemeli, gece öğününde meyve, yoğurt gibi besinleri tüketmeye özen gösterilmeli,
Şeker ve şekerli ürünleri satın alırken Tarım ve Köyişleri Bakanlığından izinli olmasına, son kullanma tarihinin geçmemiş ve ambalajı bozulmamış olmasına dikkat edilmeli,
Fiziksel aktivite artırılmalı. Bunun için yürüyüş, bahçe işi ile uğraşma, araba yıkama, bisiklete binme, merdiven kullanma gibi aktiviteler yaşamın bir parçası haline getirilmeli.”
Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Çom, bayram tatili için yolculuğa çıkacak olanların sindirim sistemi rahatsızlıklarına ve gıda zehirlenmelerine maruz kalmaması için yemek molalarında güvenilir yerleri tercih etmeleri ve açıkta satılan yiyecekleri tüketmemeleri gerektiği uyarısında da bulunarak, ”Mümkünse yolculuk sırasında evde hazırlanarak paketlenen yiyeceklerin tüketilmesi tercih edilmeli” diye konuştu.
Bir önceki İftar ve sahurda beslenmeye dikkat başlıklı konumuzda iftar, iftar sofrası ve iftar ve sahur hakkında bilgiler sunulmuştu.

Paylaş.

Yazar Hakkında

Yorum Yaz

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.